Adana Valiliği, yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte yükselen orman yangını riskine karşı yeni tedbirleri hayata geçirdi.
Orman Yangınlarıyla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'nda alınan kararlar doğrultusunda, 11 Haziran-31 Ekim 2026 tarihleri arasında il genelinde ormanların korunmasına yönelik uygulamalar devreye alındı.
Valilikten yapılan açıklamada, orman yangınlarının önlenmesi amacıyla vatandaşların belirlenen kurallara titizlikle uymasının büyük önem taşıdığı vurgulandı. Açıklamada, doğal varlıkların gelecek nesillere aktarılması ve vatandaşların can ile mal güvenliğinin korunmasının öncelikli hedef olduğu belirtildi.
Yetkililer, vatandaşlardan ormanlık alanlarda daha dikkatli ve duyarlı davranmalarını isterken, herhangi bir duman veya yangın belirtisinin görülmesi halinde vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirilmesini istedi.
Öte yandan, 11 Haziran-31 Ekim 2026 tarihleri arasında kontrollü şekilde vatandaşların kullanımına açık olacak orman parkları, tabiat parkları, piknik ve mesire alanlarının listesi de kamuoyuyla paylaşıldı.
Valilik açıklamasında, “Yeşil vatanımızı korumak hepimizin ortak sorumluluğudur” ifadelerine yer verilerek, tüm vatandaşlar yangın riskine karşı duyarlı olmaya davet edildi.
